Jaana Suikkanen, KM, erityisopettaja

Olen 60-vuotias erityisopettaja ja kasvatustieteiden maisteri. Luottamustoimieni ja harrastusteni kautta koko Kymenlaakson on tullut minulle tutuksi.

Työurani olen tehnyt ensin luokanopettajana ja jatko-opiskelujen jälkeen erityisopettajana Haminassa. Nyt toimin erityisopettajana Pappilansalmen koulussa. Olen myös Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry:n pääluottamusmies.

Olen sinkku härkänainen, joten käytän paljon aikaani yhteisten asioiden hoitamiseen. Ne kiinnostavat minua ja haluan vaikuttaa asioihin. Työni, monipoliset harrastukseni ja luottamustoimeni tukevat tässä minua.

Olen ollut usean kauden kaupunginvaltuutettu ja vuosien mittaan olen toiminut useissa lauta- ja valiokunnissa puheenjohtajana ja rivijäsenenä. Tällä hetkellä olen kaupunkikehitysvaliokunnan puheenjohtaja, Kotkan-Haminan seudun koulutuskuntayhtymän yhtymäkokouksen puheenjohtaja ja Haminan Energian hallituksen jäsen. Lisäksi olen kirkkovaltuutettu ja kirkkoneuvoston jäsen.

Ammatissani koulutusasiat ja tukipalvelut sekä luottamustoimeni toisen asteen koulutuksen puolella Kotkan-Haminan seudun koulutuskuntayhtymässä ovat tuoneet tutuksi yksilön koko koulupolun perusopetuksesta toiselle asteelle. Oppilaan koulunkäyntiin kuuluu myös tiivis yhteistyö kouluterveyden- ja oppilashuollon kanssa. Nämä palvelut kuuluvat vastaisuudessa hyvinvointialueelle.

Uusi hyvinvointialue käsittää sosiaali- ja terveydenhuollon lisäksi pelastustoimen. Hyvinvointialueen palvelut koskevat meitä kaikkia. Palveluita pitää olla tarjolla koko maakunnassa, lähellä asukkaita, eikä niitä pidä keskittää vain parille suuremmalle paikkakunnalle. On tärkeää muodostaa toimiva ja turvallinen hyvinvointialue, jotta meillä kaikenikäisillä, lapsista ikäihmisiin, on hyvä olla ja asua täällä. Sitä haluan olla mukana rakentamassa.

Olen yhteistyökykyinen ja luotettava, ahkera ja energinen, rohkea ja kantaaottava sekä kuunteleva ja kyselevä. Lupaan tehdä parhaani hoitaessani yhteisiä asioitamme ja toivon tukeasi! ”Sen teen, mitä lupaan” on periaatteeni.

www.facebook.com/jaanasuikkanen

www.twitter.com/jaanasuikkanen